arrow_drop_up arrow_drop_down

Pilates Reformer Lessen

Maak je bewegingsuur nog efficiënter door een reformer pilates les te volgen. Met Pilates maak je je lichaam sterker, flexibeler en word je je bewust van je houding. Met behulp van de reformer versnel je dit proces. Pilates bestaat niet alleen uit de matlessen, de mat lessen zijn voortgevloeid uit de reformer lessen. Gewonde soldaten werden in de ziekenboeg van de 1e Wereldoorlog al getraind in hun bed met de veren die onder hun bed zaten. Hier is de reformer uit ontstaan. Dit werd ontwikkeld door Joseph Pilates, de grondlegger van Pilates. Hij is de reformers gaan ontwikkelen om zijn methode, de 'bedpilates' verder te ontwikkelen. 

10+ jaar

ervaring

Jarenlange, trouwe

tevreden klanten

Gegarandeerde

verbetering

Efficiënt

Door het unieke apparatuur boek je sneller resultaat. Hierdoor haal je meer uit je sporttijd.

Sterk lichaam

Door de veren werk je met veel weerstand wat de spierontwikkeling bevorderd.

Vergroot je souplesse

De reformer daagt je uit in het verkrijgen van souplesse. 

Jouw tempo

De lessen worden aangepast op jouw persoonlijke ontwikkeling. Zo train je altijd wat je aankan.

Kwaliteit van leven verbeteren

Door in kleine groepen te trainen, kunnen we iedereen persoonlijk en op zijn eigen tempo begeleiden.

Ook voor personen met blessures

De reformer is uitermate geschikt voor personen met rug, nek, been en schouderklachten.

Hier en nu

Door zo intensief bezig te zijn met je lichaam, bevind je je voor een klein uurtje in het hier en nu. 

Uitdagende les

Doordat de training een persoonlijke en uitgebalanceerde combinatie van controle, precisie, ademhaling en vloeiende bewegingen is, blijf je jezelf elke keer uitdagen.

Tijd voor jezelf

Dit alles gecombineerd pak je op de dag mooi een moment voor jezelf. Dit zal bijdragen aan een positiever zelfbeeld.

Reviews

De meeste vooruitgang ervaar ik in mijn buikspieren en bekken. Ik ben veel sterker en stabieler geworden met veel meer lengte in mijn spieren. Mijn lichaamshouding is ook beter geworden. Het fijne van de reformer vind ik dat je heel precies en intensief kunt trainen en bepaalde gebieden heel gericht kunt aanpakken.

Annelot, 47 jaar

 De oefeningen dragen voor mij bij aan het versterken van belangrijke spiergroepen als de buik, rug en beenspieren. Ook dragen de oefeningen bij aan soepelheid waar ik bij het hardlopen en racefietsen baat bij heb. Gedurende een blessure waren de pilates reformoefeningen een belangrijke bron van onderhoud.

review van de klant Jeroen die reformer pilates lessen in utrecht volgt bij fundamento pilates

Jeroen, 45 jaar

Wat heb je eraan?

Efficiënt

De reformer is zo ontworpen dat je op een efficiënte manier traint; je spieruithoudingsvermogen, kracht en tonus, én verbeterde flexibiliteit. zullen ervoor zorgen dat je je ander sporten beter zal kunnen uitvoeren en eventuele klachten zullen verminderen. Je bereikt met de reformer sneller resultaat dan wanneer je mat groeplessen volgt.


Uitdagend

Wat je niveau ook is - van beginnend tot en met zeer ervaren, van een sterk ontwikkeld lichaam tot zwakke spieren, van klachtenvrij en het lopen van marathons tot veel klachten - in onze Pilates Reformer les weten we je altijd uit te dagen. We gaan altijd op zoek naar net dat beetje meer. Zodat je iedere les weer wordt uitgedaagd in kracht, coördinatie en souplesse. 


Ontstress ofwel tijd voor jezelf

Met Pilates ben je zo intensief met je lichaam bezig en daardoor in het hier en nu dat je even volledig gefocust bent op jezelf. Even niet bezig met wat je allemaal nog moet doen. Na de les kun je je dagelijkse zaken weer des te beter aan.


Intrinsieke motivatie

Wij houden er niet van om onze klanten te vertellen waarom wij vinden dat Pilates zo goed voor ze is. Dat ervaren ze zelf wel. Veel van onze klanten bezoeken ons al jarenlang. Ze komen allemaal weer terug vanwege het positieve effect op hun eigen lichaam. Een betere feedback kun je niet krijgen!


Uitproberen? Vraag een proefles aan! 

Reviews

Ik ben met pilates begonnen om mijn houding te verbeteren en vanwege rugklachten. Inmiddels merk ik dat het veel meer doet dan dat. Fijn is dat elke oefening steeds weer naar een hoger niveau uitgebouwd kan worden. Hierdoor blijven de oefeningen uitdagend en ga ik nog steeds met veel plezier naar de trainingen.



Carin Schoevaars, 38 jaar

Altijd veel kracht en conditionele training gedaan, waaronder worstelen, BJJ en Kettle bel , Echter  ik merk dat ik door pilates deze trainingen nog beter kan uitvoeren doordat mijn souplesse toeneemt.





Gijs Stein, 40 jaar